Tuesday, May 8, 2012

PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH (GURU MARA)


TAHNIAH! Sukacita dimaklumkan bahawa tuan/puan telah berjaya untuk berkhidmat dengan Majlis Amanah Rakyat .
 
Nama : MOHAMAD HAFIZ BIN ILYAS
No. Kad Pengenalan : 870624075035
Jawatan : PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH (GURU MARA)
Subjek Pengajaran : PENDIDIKAN ISLAM
Jenis Lantikan : KONTRAK / SEMENTARA
Tarikh Melapor Diri : 13 Mei 2012 - Ahad (sebelum jam 3.00 petang)
Tempat Melapor Diri : Pusat Kepimpinan Pelajar (PUSKEP), MRSM Lenggong, Changkat  Berangan, 33400 Lenggong, Perak. No. Telefon: 05-7671200/6004
 
Kehadiran tuan/puan ke dalam organisasi ini amat dialu-alukan dan SYABAS diucapkan. Sehubungan dengan itu, tuan/puan perlu menghadirkan diri ke “MARA On Boarding” program, yang disediakan khusus untuk bakal warga kerja MARA.
Outcome kepada program ini adalah:
persediaan kepada pegawai untuk menjadi modal insan cemerlang, berintegriti, berdaya tahan dan pemimpin kepada generasi bumiputera yang berteraskan kepada inovasi.
pendedahan kepada peranan sebagai warga pendidik di Institusi Pendidikan MARA, tanggungjawab dan amanah sebagai Penjawat Awam.
memberi peluang kepada bakal warga kerja MARA mengenali dan memahami eco system di Majlis Amanah Rakyat.
mengetahui peluang dan kemudahan yang disediakan di sepanjang perkhidmatan bersama MARA.
Maklumat berkaitan program ini adalah seperti berikut:
 
PROGRAM : MARA On Boarding “MOB”
TARIKH : 13 Mei  hingga 19 Mei 2012

SESI A Tarikh  : 13 Mei hingga 16 Mei 2012
Pendaftaran  : 13 Mei 2012 (Ahad) sebelum jam 3.00 petang
Tempat  : PUSKEP, MRSM Lenggong, Changkat Berangan,
               33400 Lenggong, Perak
No. Telefon   :        05-7671200/6004
 
SESI B Tarikh : 16 Mei hingga 19 Mei 2012
Tempat : Ibu Pejabat MARA, Kuala Lumpur
 
SESI C Penempatan Mengajar : 21 Mei 2012
   
Makluman : Penginapan disediakan oleh pihak MARA, sila rujuk lampiran A  untuk maklumat  lanjut mengenai keperluan dan perjalanan program.

 
PENTING/ PERHATIAN :-
a. Tawaran jawatan ini dianggap diterima sebaik sahaja tuan/puan melapor diri pada 13 Mei 2012 seperti makluman diatas. Kehadiran adalah diwajibkan di sepanjang program ini.
b. Sila atur perjalanan melapor diri untuk Sesi A, tuntutan perjalanan boleh dibuat setelah melapor diri di pusat mengajar.
c. Tempat penempatan akan dimaklumkan kepada tuan/puan pada Sesi B, bersama dengan surat tawaran semasa program attachment di Ibu Pejabat MARA, Kuala Lumpur. Tarikh penempatan tuan/puan di pusat adalah pada 21 Mei 2012.
d. Sebarang pertanyaan mengenai tawaran ini boleh diajukan kepada urusetia di Unit Pengambilan & Penempatan Bhg. Sumber Manusia No. Telefon : 03 26134425/26134426/26134430

6 comments:

Norlaila Deraman said...
This comment has been removed by the author.
Norlaila Deraman said...

assalamualaikum, tahniah di atas jawatan guru mara yang awak dapat..boleh sy tahu mcm mane yea nak apply, sy mcm berminat untuk menjawat jawatan ini..harap dapat kongsi..terima kasih

Aini Aliff said...

assalammualikum..

sy nk ty mengenai temuduga guru mara sbb sy dapat tawaran interview pada next week.. bole x bg tips o bahan rujukan yg perlu sy baca.. tq..

ummi huzaifah said...

salam....bole saya tahu macam mana ustaz apply jadi guru maea?adakah ustaz mempunyai diploma/ijazah dalam bidang pendidikan? mohon pencerahan daripada ustaz. terima kasih.

super- 8- cikgu said...

salam ustaz saya mendapat tawaran menjadi guru mara, saya ade kemuskilan yang lantikan adalah kontrak....adakah bermaksud hanya bertugas untuk jangka masa tertentu seperti setahun dan selepas itu perli mencari pekerjaan lain...minta pencerahan dari ustaz...terima kasih

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI