Sunday, October 4, 2009

Perkongsian Selepas Cuti Raya...


1. Lama juga saya tidak update blog ni…banyak kekangan belakangan ini.
Sebelum ini sempat mengikuti Majlis Perasmian Pesta Tanglung UM. Majlis ini dirasmikan oleh Y.B. Dr. Hou Kok Chung, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi 1. Happy Mooncake Festival untuk teman-teman berbangsa Cina.


2. Kelmarin saya terpaksa bergegas pulang ke Pulau Pinang disebabkan mak saudara saya sedang koma di general hospital. Organ dalaman yang penting seperti buah pinggang dan hati pula sudah tidak lagi berfungsi. Nyawanya kini hanya bergantung pada tabung oksigen. Berkemungkinan ini kali terakhir saya menatap wajahnya. Pagi tadi saya sempat mendoakan kesejahteraan. Hari ini juga saya terus pulang ke Kuala Lumpur untuk menyelesaikan tugas-tugas yang di amanahkan di kampus.


3. Banyak program yang terpaksa saya batalkan di saat-saat akhir. Terima kasih kepada Nasrul warga Kolej Kediaman Ketujuh kerana menggantikan tempat saya di saat-saat akhir untuk membaca doa pembukaan ketika Majlis Perasmian & Forum Our Earth, Our Home yang dirasmikan oleh Y.B Senator Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon Menteri Di Jabatan Perdana Menteri di Kompleks Perdana Siswa pagi tadi.


4. Kepada akak Fiza HEP, semoga majlis pagi tadi berjalan smooth.. Terima kasih akak kerana memahami situasi saya.


5. Kepada junior serumah, Fahmi Suhaimi (Setiausaha kerja PMIUM 09/10), tahniah kerana selamat diijabkabulkan kelmarin. Semoga menjadi suami yang soleh. Insya Allah jika diizinkan Allah, 24 Oktober ini, saya akan sampai ke walimah di Shah Alam. Jangan tanya saya, saya lambat lagi. Pengajian didahulukan, kerjaya diutamakan. Tidak mampu lagi... Bagi anak orang makan pasir boleh le. Pasir pun mahal sekarang (^_^).
Fokus pada akademik dulu...


6. Kepada Doktor Syazana Dental, terima kasih kerana menjemput pimpinan PMIUM ke rumah terbuka. Maaf tidak berkesempatan untuk pergi.


7. Ustazah Maryam, salam takziah. Maaf tidak sempat nak ziarah. Mungkin dah sihat kot, sempat lagi pergi berjumpa Kartika di Sg. Siput bersama Ustaz Shazwan MPMUM, Ustazah Ayuni MPMUM dan Ustazah Fasihah PMIUM. Sekarang tengah countdown Festival Mahasiswi Nasional (FEMINA), saya doakan selamat semuanya. Saya sentiasa berdiri menyokong gerak kerja muslimah. All the best..


8. Kepada Akak Alfadilah (Silat Gayong UM), minta maaf kerana saya tidak dapat meluangkan masa untuk ditemuramah teman akak dari UPM tentang gagasan 1 Malaysia. Sampaikan salam saya pada teman akak.


9. Kepada Akak Mashitah, Ustazah Faridah & adik-beradik Balai Islam kolej kediaman tercinta?? Kolej 8, maaf tidak sempat nak join program Lambaian Kaabah. Tahniah kepada anda semua, sejak saya keluar dari kolej, anda semua sudah pandai berdikari dan Balai Islam menjadi semakin aktif... maaf tidak sempat pergi jamuan raya hari tersebut. Ada kuliah ganti sampai jam 11 malam. Terima kasih atas undangan & ingatan bagi kuih raya. Kalau ada lebih lagi, tapak tangan saya tadahkan (^_^)


10. Kepada sahabat-sahabat Pengajian Al-Quran, tahniah kerana berjaya menjayakan jamuan raya kelas kita. Jangan jealous, ini kali pertama dalam hidup, saya dapat hadiah yang paling besar. Terima kasih Akak Aini, hadiah tidak sempat buka lagi, sibuk sangat :).


11. Maaf sangat-sangat terutama kepada Presiden Persatuan Mahasiswa Kedah (PERMADAH) saudara Al-Hafiz & Presiden Persatuan Mahasiswa Terengganu (PERMATA) saudara Yusuf. Terima kasih banyak di atas jemputan ke Rumah Terbuka ’Aidilfitri. Sejak bila persatuan anak negeri ada rumah nie :D


12. Teristimewa kepada ahli-ahli tegar Pro-Mahasiswa yang bertungkus-lumus berkorban tanpa mengenal erti penat dan lelah, ayunkan langkah terus kobarkan semangat jihad... Saya doakan Allah mempermudahkan segala urusan anda... Barakallahufik


13. Tidak lupa juga Kepada rakan-rakan Penggerak Mahasiswa, good luck for final exam. Saya tidak memilih bulu dalam bersahabat..


14. Kepada semua mahasiswa Universiti Malaya, masih ada masa untuk dapat 4 flat.
Study smart k…. All the best. :p


15. Minggu depan nak kena bersedia untuk 2 presentation... kemudian berikutnya test lagi, bulan ini masa padat untuk menghabiskan sisa-sisa terakhir assignment...Apabila bulan November menjelma, dah bermula final exam. Hope so kepala tidak berserabut memikirkan semua ini..Teman-teman, kerja-kerja juga. Jangan lupa siapkan tugasan mengikut masa yang sepatutnya dan get ready utk peperiksaan sama. Semoga Allah membantu hamba-hamba-Nya yang berada di jalan kebenaran.


16. Kepada warga RO, wujudkan mood study...


17. Dalam masa yang sama nak fokus pada MPMUM dan melicinkan lagi pengurusan & pentadbiran PMIUM...


18. Ya Allah, permudahkanlah segala urusanku dan teman-temanku yang ikhlas berjuang kerana-MU... Ya Allah Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, berilah kejayaan kepada kami semua di dunia & di akhirat... Ameen Ya Allah

-murobbi-

No comments: